Cała Polska Rowerowa.pl - portal kolarski i rowerowy

Trenażer, czyli zimowa alternatywa treningowa

Trenażer, czyli zimowa alternatywa treningowa

Twoje zimowe treningi są mocno monotonne? A może już dawno zapomniałeś/-aś o noworocznych postanowieniach i stałym utrzymywaniu dobrej formy? Zimą trudniej jest dopasować aktywność fizyczną, ale nie jest to niemożliwe i to właśnie udowadniamy w dzisiejszym artykule. Jeżeli szukasz ciekawych sposobów na urozmaicenie ćwiczeń lub potrzebujesz dodatkowej motywacji do ich rozpoczęcia to zapraszamy do dalszych części tekstu.
Tekst przeczytasz w ok. 3 minuty, 24 sekund
Trenażer, czyli zimowa alternatywa treningowa
Udostępnij artykuł

Zimowy trening rowerowy: to jest to!

Najwięcej miłośników dwóch kółek można zobaczyć wiosną i latem, ale obecnie w polskich warunkach nawet zimą jazda na rowerze jest możliwa. Nie każdy zimowy dzień oznacza przecież kilkucentymetrową powierzchnię śniegu oraz lód na ulicy. W okresie kiedy polska zima przypomina raczej nieco chłonniejszą jesień, jazda na rowerze może być dobrą opcją. Zanim jednak ruszysz, koniecznie sprawdź stan techniczny swojego roweru i jego przygotowanie do trasy. Weryfikacja sprawności sprzętu jest tutaj bardzo istotna, ponieważ po intensywnym używaniu roweru w lecie często może okazać się konieczna wymiana kilku części. Dodatkowo przed wyjazdem warto pomyśleć o wyczyszczeniu sprzętu. W zimie istotnym zagadnieniem jest również strój na rower. Ważne, aby ubranie kolarza było nie tylko ciepłe, ale również aby nie krępowało ruchów i nie przeszkadzało w czasie jazdy. Dobrym pomysłem będzie zakup ubrań sportowych o właściwościach termoaktywnych, choć odblaskowa kurtka przeciwwiatrowa oraz cieplejsza bluza także się przydadzą. Ubieranie się na cebulkę sprawdza się w wielu sytuacjach – jak się okazuje – również w czasie zimowych treningów rowerowych. Rękawice oraz chustka pod szyję to konieczne dodatki, a przy bardzo niskich temperaturach sprawdzi się również kominiarka. O zaletach płynących z uprawiania kolarstwa w bardziej wymagających warunkach pogodowych mówił między innymi lek. med. Marta Smardz.

Trenażer rowerowy – Twoja alternatywa wobec mrozów

Treningi kolarskie podczas zimy mogą być uciążliwe, ponieważ wymagają odpowiedniego przygotowania. Aby go uniknąć i jednocześnie nie stracić formy podczas miesięcy zimowych warto skorzystać z urządzenia sportowego, które zastąpi rower. Taką opcją jest właśnie trenażer. Jest sprzęt, który umożliwia korzystanie z innego urządzenia – w tym przypadku z roweru – w warunkach domowych. Zamontowany do roweru trenażer sprawi, że Twój rower stanie się rowerkiem stacjonarnym i będziesz mógł/-a pokonywać kolejne kilometry mimo niekorzystnych warunków atmosferycznych – w zaciszu swojego pokoju. Warto zastanowić się jaki trenażer wybrać, tak aby spełniał nasze oczekiwania.


Trenażer: rolkowy czy magnetyczny?

Obecnie można spotkać trzy najpopularniejsze typy trenażerów rowerowych. Są to:

  • Trenażer rolkowy – polecany przede wszystkim dla początkujących rowerzystów oraz dla osób, które nie potrzebują dużej regulacji oporu. Jeżeli osiągnięcia wyczynowe nie stanowią dla Ciebie priorytetu, a cenisz sobie łatwy montaż urządzenia oraz prostotę, będzie to opcja dla Ciebie.
  • Trenażer magnetyczny – będzie to odpowiednie rozwiązanie dla osób, które cenią sobie większą możliwość regulacji oporu podczas treningu. Dużą ich zaletą jest również cicha praca.
  • Trenażer elektromagnetyczny – stanowi pewną wariację na temat trenażera magnetycznego. Rowerzysta korzystający z tej opcji będzie miał zdecydowanie najwięcej możliwości w zakresie regulacji oporu oraz nachylenia jazdy. Dodatkowo możliwa jest również kontrola zdalna obciążeń.

Trenażer rowerowy na zimę: lista zalet jest długa

Zastosowanie trenażerów rowerowych podczas zimowych treningów niesie wiele korzyści. Przede wszystkim należy zauważyć, że regularne korzystanie z urządzenia może pozytywnie wpłynąć na zdrowie oraz kształtowanie kondycji fizycznej. Zastosowanie trenażera to wygodna opcja dla miłośników jazdy na dwóch kółkach, ponieważ nawet w przypadku brzydkiej pogody, czy po prostu mało korzystnych warunków atmosferycznych trening staje się możliwy i nie wymaga zbyt wielu przegotowań. Jazda na rowerze w domu może stanowić ciekawe urozmaicenie treningów dla osób, które do tej pory nie były zainteresowane kolarstwem. Podczas domowego treningu pojawia się szansa na posłuchanie muzyki, audiobooka, czy podcastów, a ponadto ćwiczyć można nawet wieczorem, bez zbędnej troski o późny powrót do domu i odblaski. W momencie, gdy zauważysz spadek motywacji do ćwiczeń w domu, spróbuj skorzystać ze sprawdzonych rad, które zachęcą Cię do działania.

Artykuł zewnętrzny

© Copyright 2019-2021 Rowerowa.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Wykonanie i obsługa portalu weboski.pl