Rower potrzebuje wielu mniejszych dodatków, aby spełniać wysokie wymagania doświadczonego kolarza, że wystarczy wymienić poniższe:
Zaletą tych sześciu rowerowych dodatków jest niewątpliwie to, że nadają się one wręcz wybornie do nanoszenia różnych obrazów i grafik – w tym również firmowych sloganów i logotypów marek.
Każda z powyższych pozycji może być skutecznie wykorzystana w promowaniu swojej marki i zyskiwaniu darmowej ekspozycji wizerunku swojego przedsiębiorstwa. Przy wykonywaniu takich gadżetów warto zawsze skorzystać z pomocy doświadczonej agencji czy drukarni reklamowej, ponieważ gadżety do roweru muszą być nie tylko dobrze zaprojektowane, ale również wykonane z zastosowaniem wszelkich norm produkcyjnych i surowych wymogów jeśli chodzi o zastosowane materiały. Tylko w ten sposób można mieć pewność, że podarowany w prezencie bidon lub kask albo reflektor na pewno nie zawiedzie w momencie próby i będzie zawsze sprawnie funkcjonował – ponieważ gadżet firmowy musi być niezawodny, tak jak firma, która ma się z nim zawsze kojarzyć.
Jeśli prezent dla klienta firmy szybko się zepsuje lub zawiedzie w chwili, kiedy będzie najbardziej potrzebny – może to na zawsze skutkować przeniesieniem negatywnych wspomnień konsumenta związanych z gadżetem na całą firmę i inne jej towary oraz usługi. Dlatego właśnie wszystkie produkty reklamowe związane z daną firmą, nie tylko firmowe gadżety do roweru – muszą być wykonane z najlepszych surowców i materiałów oraz wykonawców mających w tym odpowiednie doświadczenie.
Rower to urządzenie, które ma wyłącznie pozytywne konotacje i widok człowieka jadącego na rowerze prawie zawsze wywołuje szczęśliwe skojarzenia. Samo uczucie i wyobrażenie własnej jazdy na rowerze również wyzwala u człowieka wydzielanie hormonów szczęścia, więc trudno jest wymarzyć sobie równie bezpieczny nośnik reklamy jak rower czy rowerzysta. Dla firm związanych z kolarstwem oczywistością jest, że gadżety do roweru włącznie z odzieżą samego kolarza to perfekcyjne nośniki reklamy, dlatego starają się wykorzystywać każdy centymetr kwadratowy powierzchni roweru i jego wyposażenia oraz akcesoriów do promowania własnej marki i utrwalaniu wizerunku, symboli i logotypów sponsorskich.
Prowadząc własny biznes warto o tym pamiętać, że sponsorowanie nawet w najmniejszym zakresie amatorskiego lub profesjonalnego sportu – zawsze mocno podnosi walory promocyjne kampanii reklamowej i buduje pozycję marki w świadomości większej grupy odbiorców.