Rowery elektryczne mogą okazać się hitem nadchodzącego roku. Wysokie ceny paliwa sprawiają, że jeszcze więcej osób przesiada się na jednoślady napędzane prądem. Polska marka Green Cell chce wykorzystać ten trend i rozpoczyna sprzedaż baterii montowanych pod Krakowem.
Green Cell przez kilka miesięcy przygotowywał się do uruchomienia swojej nowej fabryki. Dziś w ofercie marki pojawił się pierwszy model baterii e-bike pod nazwą GC PowerMove, której montaż odbywa się w Balicach koło Krakowa.
Nowe baterie Green Cell są umieszczone w tzw. obudowie bidonowej, mocowanej bezpośrednio do ramy roweru. Pierwszy model zaprojektowany w Polsce ma pojemność 14,5 Ah (522 Wh) oraz napięcie 36 V. Green Cell wykorzystuje w bateriach ogniwa od sprawdzonych dostawców, które nawet po 700 cyklach ładowania nadal zachowują dobrą kondycję.
W trwałej, szczelnej obudowie znajduje się także “mózg” baterii GC PowerMove, czyli system BMS 30 A zarządzający ładowaniem i oddawaniem energii podczas jazdy. Pozwala on wydłużyć żywotność akumulatora, podnosi znacznie aspekt związany z bezpieczeństwem użytkowania oraz dostarcza energię dla nawet bardziej wymagających silników.
W zestawie z każdą baterią znajduje się ładowarka, dwa kluczyki do blokady antykradzieżowej oraz szyna montażowa ze śrubami, czyli wszystko, co jest niezbędne do szybkiego przymocowania i bezpiecznego użytkowania baterii. Cena baterii wynosi 1 499,95 zł, a Green Cell zapewnia 2 lata gwarancji.
Fabryka stworzona z myślą o jakości
Green Cell uruchomił swoją fabrykę, by mieć większy wpływ na jakość baterii. W Balicach może być montowanych nawet 50 tys. sztuk baterii rocznie, które trafią do klientów poprzez sklepy internetowe marki, ale także dzięki producentom rowerów elektrycznych, serwisom rowerowym i innym partnerom biznesowym.
Jak informuje Green Cell, każdy egzemplarz podlega szczegółowej ocenie. Automatyczne testy jednej baterii trwają nawet 4 godziny i towarzyszą im badania wykonywane przez zespół kontroli jakości. Producent samodzielnie nawiązał współpracę z dostawcami komponentów, zaprojektował proces montażu i uruchomił park maszynowy, dzięki któremu baterie z polskiej fabryki są wykonane z dbałością o szczegóły. W przygotowaniu baterii do produkcji brali też udział inżynierowie, elektronicy i projektanci Green Cell, pracujący w zespole R&D.
Jednocześnie Green Cell stawia na ekologię. Baterie są pakowane w kartonowe pudełka z nadrukiem wykonanym farbą sojową, co zdecydowanie ułatwia ich recykling.