Cała Polska Rowerowa.pl - portal kolarski i rowerowy

Części do rowerów elektrycznych

Części do rowerów elektrycznych

Czym jest rower elektryczny? Rower elektryczny to świetny środek transportu, który będzie świetnym wyborem dla każdego grupy wiekowej. Poruszanie się tym pojazdem, jest dużo mniej męczące i dużo bardziej wydajne. Rower może służyć świetnie jako środek lokomocji. Możemy pokonywać nim dziesiątki kilometrów bez większej utraty sił. Jeżdżąc powoli możemy przejechać nawet 100 km na jednej […]

Tekst przeczytasz w ok. 4 minuty.

Udostępnij artykuł

Czym jest rower elektryczny?

Rower elektryczny to świetny środek transportu, który będzie świetnym wyborem dla każdego grupy wiekowej. Poruszanie się tym pojazdem, jest dużo mniej męczące i dużo bardziej wydajne. Rower może służyć świetnie jako środek lokomocji. Możemy pokonywać nim dziesiątki kilometrów bez większej utraty sił. Jeżdżąc powoli możemy przejechać nawet 100 km na jednej baterii. W Europie, E-bike może mieć maksymalną moc 250 W i osiągać maksymalną prędkość 25 km/h, generowaną przez silnik. Jednak dużo osób przerabia swoje rowery, lub zdejmuje im blokady uzyskując znacznie większe prędkości nawet do 100 km/h

Jak jest zbudowanie rower elektryczny ?

Rower elektryczny zbudowany jest jak każdy zwykły rower (rama, amortyzatory, kierownica, hamulce, koła) z pewnym wyjątkiem ma on silnik elektryczny i akumulator (bateria).

Dodatkowo rowery te mają sterownik na kierownicy, którym możemy ustawić wspomaganie i tryby naszego silnika.

Części do rowerów elektrycznych:

Na stronie https://e-biker.pl/collections/czesci-do-ebike/products/magnetyczny-czujnik-hamowania-rapid znajdziemy mnóstwo solidnych części rowerowych. Dobrze wyposażony rower elektryczny w dobrej jakości części, znacząco zwiększa swój czas eksploatacji i nie wymaga tylu nieustannych napraw, czy wymiany zużytych części.

Magnetyczny czujnik hamowania. W momencie gdy naciśniesz dźwignę hamulca, czujnik wyśle wtedy sygnał do kontrolera, który odetnie dopływ prądu do silnika. Na dodatek, jeżeli kontroler silnika pozwala na hamowanie silnikiem (hamowanie rekuperacyjne), odzyskasz część energii.

Czujnik kadencji lub inaczej PAS. Jest to obowiązkowy element w unii europejskiej do rowerów elektrycznych. Czujnik ten umożliwia nam automatyczne uruchomienie wspomagania silnikiem w chwili pedałowania. Składa się on z dwóch elementów: tarczy z magnesami oraz czujnika z uchwytem.

Klamki z czujnikami. Posiadają styczniki umożliwiające aktywację wyłącznika silnika lub hamowania regeneracyjnego.

Wiązka przewodowa do kontrolerów. Służy do połączenia kontrolera z manetką.

Kontroler. Do sterowania silnikiem

Szybkie ładowarki.

Lampka rowerowa – stop. Lampka rowerowa STOP wyposażona jest w akcelerometr, który automatycznie wykrywa moment którym hamujesz rower i zmienia tryb świecenia. Ma drwa tryby pracy – automatyczny i manualny.

Silniki o różnych mocach.

Szprychy z nyplem o różnych wymiarach.

Baterie. Z różnymi zasięgami nawet do 100 km.

Blokada obrotu osi silnika. Blokada zabezpiecza nasz rower przed obróceniem się silnika i zerwaniem kabli, co może mieć miejsce, gdy silnik nie zostanie dobrze zamontowany lub dokręcony albo przy intensywnej jeździe się obluzuje.

Zestawy narzędzi do montażu. W skład zestawu narzędzi wchodzą:

– klucz do suportu typu hollowtech z bacikiem

– klucz do suportu

– dwa zestawy śrub M5 do tarczy (12mm i 16mm)

– klucz do kasety/wolnobiegu

– dwie podkładki pod tarczę (1 cała i 2 połówki)

– dwie podkładki pod kasetę

– ściągacz do korby

Obręcze do silnika.

Zestawy opasek neoprenowych. Dzięki nim ukryjemy niechciane, psujące wygląd wizualny naszego roweru kable. Są wykonane z bardzo wytrzymałego materiału i starczą na długo.

Adaptery do baterii bidonowej.

Manetka kciukowa do kontrolerów. Świetnie sprawdza się w e-bike’ach, w których łączymy pedałowanie z korzystaniem ze wspomagania.

I inne części do rowerów elektrycznych typu odblaski itp.

Podsumowanie.

Nie da się ukryć, że części do rowerów elektrycznych są bardzo drogie. Kupno i eksploatacja rowera elektrycznego to duże koszty. Jednak przyjemność z jazdy i wygoda jaką za sobą to niesie jest warta świeczki. Ekonomiczniej wyjdzie nam stworzenie własnego pojazdu, np. biorąc stary rower wprawiając do niego silnik, akumulator i inne części do rowerów elektrycznych.

Artykuł sponsorowany

Czytaj również

© Copyright 2019-2024 Rowerowa.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.