Cała Polska Rowerowa.pl - portal kolarski i rowerowy

Czy jeżdżąc na rowerze można schudnąć?

Czy jeżdżąc na rowerze można schudnąć?

Za oknami coraz więcej słońca, a na termometrach temperatura z dnia na dzień wyższa. To idealny czas na rozpoczęcie aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Opcji ruchowych jest wiele. Można biegać, spacerować albo jeździć rowerem. Ta ostatnia możliwość jest szczególnie polecana osobom, które chcą zrzucić kilka kilogramów po zimowym leniuchowaniu.
Tekst przeczytasz w ok. 2 minuty, 38 sekund
Czy jeżdżąc na rowerze można schudnąć?
Udostępnij artykuł

Ile można schudnąć jeżdżąc na rowerze?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań. Trudno określić ilość kilogramów, które można stracić podczas korzystania z roweru. Warto jednak wiedzieć, że godzinna przejażdżka kosztuje nasz organizm 500-600 kcal. Jeśli połączymy to z letnią dietą o nieco mniejszej kaloryczności, to kilogramy zaczną same znikać.

Jak trenować na rowerze?

Jazda na rowerze to jeden z najprzyjemniejszych sposobów treningu. Nie mówimy tutaj o jeździe wyczynowej a raczej o częstych przejażdżkach, które sprawiają dużo przyjemności. W przypadku jazdy na rowerze nie liczy się intensywność treningu a jego długość. Miarowe kręcenie pedałami zaczyna przynosić zamierzony efekt wtedy, gdy trening odbywa a się przynajmniej 3 razy w tygodniu i trwa co najmniej godzinę.

W jaki sposób chudnie się na rowerze?

Jazda na rowerze to nie tylko trenowanie mięśni, ale przede wszystkim wzmacnianie całego organizmu. Trening rowerowy poprawia wydolność oddechową, wspomaga pracę serca, wzmacnia odporność a także modeluje sylwetkę. Podczas długotrwałej jazdy na rowerze zmienia się metabolizm tlenowy organizmu i dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej. Trzeba jednak wiedzieć, że proces ten nie zachodzi od razu. W pierwszej kolejności organizm spala dostępne zasoby energetyczne w postaci węglowodanów a dopiero po około 30 minutach wysiłku przechodzi na spalanie tłuszczów.

Jaki sprzęt do trenowania?

Jeśli chcemy schudnąć dzięki jeździe na rowerze i nie planujemy treningów wyczynowych to rodzaj roweru nie ma znaczenia. Pojazd musi być sprawny i wygodny. Osoby jeżdżące po miejskich uliczkach mogą wybrać rower miejski, który jest bardzo wygodny a koszyk pozwoli zrobić drobne zakupy po drodze. Osoby wolące przejażdżki w terenie mogą wybrać rower górski przygotowany do bardziej wymagających tras. Wybór rowerów jest ogromny o czym można się przekonać odwiedzając stronę https://www.skapiec.pl/cat/2215/2.1,6.2. Niezależnie od wybranego modelu roweru konieczne jest wyposażenie się w sprzęt dodatkowy, który poprawia bezpieczeństwo jazdy. Podczas jazdy na rowerze konieczny jest dobrze dobrany kask, który w razie upadku ochroni głowę. Warto mieć również elementy odblaskowe przy ubraniu lub rowerze, które sprawiają, że rowerzysta jest widoczny z daleka.

Czy sama jazda na rowerze wystarczy do schudnięcia?

Niestety sam trening rowerowy nie sprawi, że kilogramy będą znikały. Jest on ważny, ale zamierzone skutki przyniesie dopiero w połączeniu z dobrze dobraną dietą. Konieczne jest ograniczenie węglowodanów i tłuszczów zwierzęcych i zwiększenie ilości warzyw, owoców czy nabiału. Wiosna to idealny czas na wprowadzanie zmian do swojego menu, ponieważ to właśnie teraz pojawiają się pierwsze, świeże warzywa i owoce, na które czekaliśmy już od tylu miesięcy.

Dodatkowe kilogramy, które pojawiły się podczas zimowego leniuchowania warto jak najszybciej zgubić. Wiosna to idealny czas na wprowadzanie zmian w swoim życiu. Coraz więcej świeżych warzyw i owoców zachęca do urozmaicenia menu a piękna pogoda zaprasza do wyjścia z domu.

Artykuł sponsorowany

© Copyright 2019-2021 Rowerowa.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Wykonanie i obsługa portalu weboski.pl